Ir al contenido principal

5º y 6º MONDAY 14TH WEEK

 MONDAY 14th /////////les hablo del trabajo para que vayan trayendo revistas viejas o periódicos...

1. We watch the story again (Happily Ever After).


 

2. Story pages for reading. Listen and repeat each sentence.

3. Role-reading the story.

4. Story worksheet (18)


TUESDAY 15th

1. Les entrego las dos fichas de vocabulario ilustrado sobre ropa y complementos para que las peguen en la libreta. Las leo una a una para que vayan repitiendo la pronunciación. 

2. Les doy 10 minutos para que las estudien o las revisen.

3. Deletreo una de ellas y me dicen la palabra y luego su significado.

4. Les entrego la Matching Worksheet para que escriban las palabras debajo de cada dibujo.

5. Corregimos.

6. What are you wearing today? video.


 7. Tray to describe what they themselves are wearing, standing in front of the class.


WEDNESDAY 16th 

 


Comentarios

Entradas populares de este blog

interesting

 NESSY  parece que tienen videos innovadores para explicar conceptos nessy youtube English lessons online english lessons online aprende inglés con series Oxford Online English oxford online english on irregular verbs página de CBeebies con videos y juegos CBeebies  

GAMES

 make correct sentences sentences sentences 2 sentences 3 clouds verbs verbs vocabulary vocabulary clothes fast english   hangman the time time memory memory game comparatives comparatives numbers numbers questions and answers questions and answers   prepositions prepositions   animals make questions to guess   from British Council quiz about music animal band quiz   fantasy run         (z-jump/ x-slide) wordshake story maker 1 hangman hangman   OLD GAMES animals, colors, clothes   left right game simon style  

SEMANA DEL 6 DE FEBRERO

supercoloring   1º y 2º The sun and the wind fable the fable cottage version The suprise class book version 3º y 4º video hounted house surprise INFANTIL color the hat color the boot color the cowboy ESO para repasar afirmativa, interrogativa y negativa de verbo TO BE in THE PAST Grammar genius dialogue to be past conversation  escuchar sólo la parte del niño y su hermano mayor (TO BE in the past) Were they? No, they weren´t etc